Rabu, 8 Februari 2006

Herkes Türkçe Konuşsun

Assalamualaikum! Hoşgeldiniz! (Selamat Datang!)

Insya Allah kali ini kita akan belajar sedikit bahasa Turki.

Nasılsınız?
([Anda] Apa khabar?)
İyiyim. Teşekkür ederim. Sen nasılsın? / Siz nasılsınız?
(Saya baik. Terima kasih. Anda apa khabar? / Kamu apa khabar?)

Senin adın ne?
(Apa nama kamu?)
Benim adım ....
(Nama saya ...)

Nereden geldin?
(Anda dari mana?)
Malezya'dan geldim.
(Saya dari Malaysia.)

Ne iş yapıyorsun?
(Apakah pekerjaan anda?)
Ben öğrenciyim.
(Saya seorang pelajar.)

Memnun oldum.
(Gembira bertemu anda. [Nice to meet you.])
Bende memnun oldum.
(Saya juga gembira bertemu anda. [Nice to meet you too.])

Görüşürüz!
(Jumpa lagi!)
Görüşürüz!
(Jumpa lagi!)

Tiada ulasan:

Rakan Blog

ANDA Pengunjung Ke

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP